Ekonomiassistent / Löneadministratör

Upplagd: 2018.05.17

Är du vår nya Ekonomiassistent / Löneadministratör? Vi förstärker vår administrativa avdelning och söker dig som vill arbeta i en kombinationsroll som ekonomiassistent och löneadministratör.

Dina arbetsuppgifter:

Tjänsten fördelas ungefär lika mellan ekonomi- och löneadministration. Du ansvarar för koncernbolagens dryga 100 löner som du administrerar i Visma Lön (arbetare och tjänstemän). Det interna tidredovisningssystemet är också ditt ansvarsområde.

I rollen som ekonomiassistent arbetar du med vårt leverantörsreskontra, löpande bokföring och hjälper till vid bokslut. Du kommer också i kontakt med andra vanligt förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen samt fungerar stöttande mot redovisningsansvarig. För rätt person finns goda möjligheter till utveckling, utökade arbetsuppgifter och ansvar.

Din bakgrund:

Vi söker dig som är nyfiken och villig att lära dig mer inom yrket. Vi söker dig som har minst 2 års erfarenhet av ekonomi- och lönearbete och/eller en genomförd utbildning med inriktning mot löneadministration.

För att trivas i den här rollen tror vi att du är initiativtagande, analytisk och lösningsorienterad. Du besitter goda kunskaper i MS Office (främst Excel) och det är meriterande om du har arbetat i Navision. Du tycker om att arbeta strukturerat men uppskattar omväxling och föränderliga miljöer.

Din ansökan:

Tjänsten är en tillsvidareanställning och omfattar heltidsarbete med tillträde snarast möjligt. Urval sker löpande så skicka din ansökan snarast möjligt till jobb@gbgt.se Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta Katrin Hjert, tel: 031-868727.

Vi använder cookies och analysverktyg med spårning för att kunna ge dig bästa möjliga användarupplevelse på vår webbplats.
Genom att fortsätta använda hemsidan utan att ändra inställningar på din webbläsare godkänner du vår användning av cookies.